fredag 28 mars 2008

Ibland har man tur

Ok, jag börjar väl skriva då så får vi se om någon annan hakar på!

Ikväll när jag kom till Sickla Udde och skulle vända kom en ung man rusande, han var påverkad, verkade knäpp och frågade om tåget gick till Skanstull. Hm.
När jag sen stod på bryggan hörde jag hur han och hans vänner skrek och härjade så jag varnade konduktören att det var galningar på gång.
När vi körde fram till plattformen såg konduktören att det fanns ordningsvakter ombord på vagnen på andra sidan så han ringde helt fräckt till kondisen på det tåget och bad honom skicka över vakterna. Sagt och gjort, vakterna sprang över till oss och fyllskallarna började tjafsa direkt. Det är nu det magiska händer. Plötsligt från ingenstans dyker POLISEN upp, antagligen råkade de bara vara i krokarna för ingen av oss hade kallat på dem, så innan det ens hade hänt något överhuvudtaget fick vi hjälp av både vakter och polis. Inom loppet av 4 minuter!

De stökiga unga männen blev utslängda och jag åkte därifrån, sen fick jag höra av konduktören att han snackat med sin kollega och att busarna hade blivit väldigt spaka efter att polisen kom och nu satt de som ljus i vagnen :D

Inga kommentarer:

 
Besökare Idag: Totalt antal besökare: