lördag 29 mars 2008

Kunder

Spårvagn:
  • Kunden står vid hållplatsen, tåget stannar och dörrarna friges (de öppnas alltså inte utan man får öppna själv med knappen), kunden tittar på dörren utan resultat, då försöker kunden sparka på dörren, det fungerar inte heller. Inte heller fungerade det att försöka bända upp dörren med fingrarna. Tillslut förbarmar sig någon på insidan av vagnen och trycker åt honom. Bingo.
  • Kunden vet att han måste trycka på stopp om tåget ska stanna vid tomma hållplatser, Det är uppenbart eftersom han faktiskt trycker. Problemet är bara att han trycker när det är fyra meter kvar till plattformskanten och tåget går i 40km/h. Funkar inte.
  • Det står "Sickla Udde" på plattformsskyltarna, vagnen är tänd, har öppna dörrar och är full med folk. Dock råkar det stå "EJ I TRAFIK" på displayerna på tåget. Shit. Kunden vågar inte gå ombord utan att fråga om lov först.
Tunnelbana:


Tåget är 3-4 minuter sent och föraren håller på att stänga dörrarna. Kunden kommer springande. Här kan flera tänkbara scenarion äga rum.

  1. Det vanligaste, Kunden skriker "snällasnällasnälla" och föraren är så jävla trött på alla snällasnällasnälla att han antingen filtrerar bort det helt eller bara skiter i det.
  2. Kunden skriker "snällasnällasnälla" och när kunden märker att föraren skiter i det blir det en annan melodi genast, tex "Jävla bög/hora/fitta/idiot/gubbjävel/kärringjävel"
  3. Kunden skriker inte alls utan springer bara snällt och ger upp snällt när dörrarna stängs. Dessa exemplar brukar jag öppna åt oftast.
  4. Kunden sparkar på hyttdörren och skrämmer skiten ur en..

Ett beteende jag tror samtlig spårbunden trafik delar är knapp-pepprandet. Kunden springer fram till dörren och trycker frenetiskt på knappen, minst 30 gånger på raken. Om det inte funkar första gången kanske det funkar andra gången ju? Eller 23:e gången kanske? Man måste ju prova åtminstone 40 gånger.

Inga kommentarer:

 
Besökare Idag: Totalt antal besökare: