fredag 11 april 2008

Bara så ni vet



Nu när det börjar skrivas lite här tänkte jag bara nämna några saker:

  • Jag tar inget ansvar för vad som skrivs här, jag kan eventuellt redigera inlägg i absoluta nödfall men då ska det verkligen vara något grovt övertramp. Om ni finner något stötande är det ju tråkigt för er, kom inte till mig och grina för jag tvingar ingen att läsa. Ni kan ju försöka maila men jag läser själv här varje dag och ser exakt vad som skrivs. Om ett inlägg finns kvar i över ett dygn så anser jag det vara ok och därför kommer det inte raderas oavsett om nån tönt skriver ett argt mail eller ej.
  • Skribenterna har rätt att vara anonyma, vissa vet inte ens jag vilka det är. Så det är ingen idé att försöka grilla mig om det.
  • Den här bloggen har ingenting med hatbloggen att göra, förutom att jag bestämde mig för att starta den efter att de la ner då jag insåg att behovet fanns. Den stora skillnaden är det jag nämner i den första punkten, skribenterna är fler och anonyma(re).
  • Hets mot folkgrupp och personangrepp accepteras inte. Inte heller överdrivet arbetsgivarhat. Jag säger inte att ni måste älska vår arbetsgivare, ni får tycka vad ni vill men det här är inte rätt ställe att uttrycka det. Och jag vill inte behöva stänga ner bara för att någon stackars chef råkat läsa här och blivit ledsen. Hur skulle det se ut?
  • Och sist men inte minst, jag är allsmäktig envåldshärskare här. Jag kan godtyckligt radera kommentarer och inlägg om jag känner för det. Jag kommer antagligen inte göra det, men om det händer så är det för att det är min vilja. Kan inte överklagas. Bra va?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Även fast du skriver att du inte tänker ta bort någonting så tycker jag att du ska ta bort, eller åtminstone säga åt Mise i det senaste inlägget att inte skriva att hennes namn är XXX eftersom en del vänner till mig och kanske andra också associerar XXX med porr och det är fel eftersom det är män och arbetsköpare som använder porr. Det är bättre att hon kallar sig för NN, som brukar användas för anonym. Fast om du inte vill ändra så förstår jag det eftersom det är din blogg och inte min. Men nu har jag ändå skrivit vad jag tycker. //Singla

Anonym sa...

Haha ojoj... fröken Dallerberg kanske kommer att ta mise i upptuktelse och förmana henne nu... vilket säkert ger ett mer effektivt resultat än om du själv hade påpekat detta för mise.

Fast.. tänk om det finns kvinnor som konsumerar porr, som inte är arbetsköpare.. faller din teroi då?? ;-)

Dallerberg sa...

hahahaha jag antar att det där var ngt slags skämt? Eller?

Men det är klart, jag kan ju redigera inlägget och byta ut XXX mot cumslut eller asswhore. Vad tycker ni?

Och teorin att det bara är män och arbetsköpare(?) som konsumerar porr kan jag ju krossa på en gång med tanke på hur sjukt mkt porr jag konsumerar själv :D

Sorry singla ;)

Anonym sa...

har alltid gillat dig nu vet jag varför u n d e r b a r t sa trasan

Anonym sa...

"med tanke på hur sjukt mkt porr jag konsumerar själv"...

Det var faktiskt första gången i mitt långa liv (?!) jag hör en kvinna "erkänna" detta (du kan ju försöka gissa mitt kön - eller genus ska det väl heta nuförtiden). Då har vi ju en sak till gemensamt (förutom att vi kör på Tvärbanan, menar jag).

R.

Anonym sa...

Om man jobbar i t-banan och vill skriva?

Dallerberg sa...

anonym, då mailar man ursparning@gmail.com så ordnar vi det

 
Besökare Idag: Totalt antal besökare: