tisdag 15 april 2008

Dom värsta trafikanterna

Hur kommer det sej att dom värsta trafikanterna är dom som jobbar i tunnelbanan? Om man får med sej biljettkontrollanterna på tåget så vet man att det kommer bli spring mellan vagnarna och panik bland kunderna. Och Lugna Gatan beter sej som vilket stökigt ungdomsgäng som helst. I går hade jag en massa problem med intäktssäkrarna som åker omkring i sina neongula kläder. Först var det ett par som kom springande precis när jag stängde dörrarna och som bände upp dom med våld och tvingade sej ombord. Och senare på dagen hade jag med mej ett par en lång bit som skulle sticka ut huvena vid varje station och då och då gå ut på plattformen och spotta och sen hoppa in mellan dom stängande dörrarna. Det är ju tur att alla dom här vandalerna uppträder i uniform så att dom är lättidentifierade när man kallar på vakter.

6 kommentarer:

Dallerberg sa...

Lite som när lugna gatan "återställde" en massa nödöppnade dörrar genom att trycka igen dörrarna och fälla upp handtagen. Sen när jag kom till vagnen det handlade om sa de "det är lugnt vi har fixat" och jag trodde ju då givetvis att de var utrustade med L-nycklar och hade fixat på riktigt, men när jag kom tillbaks till hytten var en massa dörrar nödöppnade igen. Jag trodde först det var skitungarna som dragit i handtagen igen men insåg snabbt att det var samma dörrar som lugna gatan "fixat". Tack för hjälpen.

880 90 sa...

Dom som är värst är medelålders herrar som skippat bilen och nu ska "nytja kollektivtrafiken" och få lite service. Gärna beige rock och attecheväska, syns med fördel Ö-malmstorg och norrut. Uffff
Dom är 10 gånger värre än skitungarna.
Ps. Är fröken dallerberg inte fröken längre? :D

Dallerberg sa...

nej jag är bara ett dallerberg :D

Dallerberg sa...

Jag saknar skitungarna på tvåan :(

Jag tar hellre ett helt tåg fullt med ghettokids än typ tre nockeby-ungar. De är så sjukt äckliga.

880 90 sa...

Man förväntar sig att vuxna "herrar" kan bete sig men nejdå "här kommer jag och jag vill ha lite serviccssee", gettoungarna är ju trots allt kids (dessutom kan dom se bra ut).

Anonym sa...

Jaaaa... eller städarna... som kommer springandes och trycker in sina städvagnar mellan dörrarna i rusningen! Man blir för..ad! Eller som i Alvik... där övervänliga konduktörer ska hjälpa Nockeby-packet att hinna med t-banan och slippa vänta 2 min på nästa så dom rusar fram och håller upp dörrarna!!! Dom är väl fel att säga för de är en som gör de hela tiden...
Men hon borde veta bättre...

 
Besökare Idag: Totalt antal besökare: