måndag 14 april 2008

Skillnad på folk och folk?

Idag var det något slags upplopp vid liljeholmen med fotbollshuliganer så polisen stoppade all trafik på tvärbanan(och tunnelbanan?) mellan liljeholmen och alvik. Jag stod i alvik tillsammans med ett gäng kollegor och väntade min vagn men den kom ju aldrig eftersom det var stopp så det samlades bara mer och mer folk på plattformen. Informationen som trafikledaren gav i högtaleriet gick inte fram alls så ingen visste riktigt vad som pågick. Det lustiga är att av alla som stod och väntade förgäves så var det bara typ tre personer som faktiskt kom fram och undrade vad som hänt. De andra stod snällt och väntade, inte ens de som frågade var speciellt arga utan undrade mest om de borde försöka åka tunnelbana istället.

Det är helt otroligt egentligen hur lugna folk är på tvärbanan jämfört med tunnelbanan, hade detta hänt en trappa upp hade man ju inte kunnat stå där i uniform utan att bli DÖDAD eller åtminstone mordhotad av minst tio personer. Eller så är det i Alvik de är snälla? Jag vet inte. Jag vet bara att jag hade nog inte varit vid liv nu om jag varit tunnelbaneförare fortfarande ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha så sant så sant!
Spårvagnen är så mycket lugnare! Det är ju vår lilla spårvagn! : )

trasan sa...

ja det är nog så som dahlberg säger, det är typ riktigt lågstatus att köra tunnelbana, det är nog därför dom spottar och sparkar och ropar motherfucker efter oss dom hatar tunnelbanan, men det sjuka är att det verka smitta av sig... jag vet att ambulanspersonal har ett helvete ute i dom södra förorterna.... vet u fan vad det är för fel på folk men nått galet är det alla fall.....

Dallerberg sa...

det börjar iofs bli rätt mkt stök på tvärbanan också, ju fler trafikanter ju mer tjafs blir det ju.. men jag märker inte av det så mkt iallafall eftersom jag sitter tryggt inne i hytten. Men man hör ju mer och mer om konduktörer som får däng.

Vår lilla leksaksbana börjar bli stor..

 
Besökare Idag: Totalt antal besökare: