söndag 6 april 2008

Dörrstängarpinnen

Här om dagen kom en kvinna fram till mig och frågade om hon verkligen hade sett rätt att jag trycker på knapparna på förarbordet med en PINNE och hon såg rätt, så jag tänkte att jag skulle förklara varför eftersom det är en del som frågar.

Många tror att det är pga lathet, det är det inte. Förarbordet har en fast höjd, körspaken har en fast höjd och stolen är höj och sänkbar. Detta innebär att när man har stolen inställd så att man har spaken i rätt höjd så sitter alla dörrknappar och annat strax under knähöjd, på det fasta förarbordet alltså, som inte går att höja eller sänka.
Det innebär i sin tur att om man inte använder "pinnen" (som egentligen är en signalflagga) så måste man böja sig framåt rätt rejält ca 34 gånger per varv. Det är ju inte så bra för ryggen.


Såvitt jag vet så finns det en modell av samma vagn med reglerbart förarbord men den var visst för dyr.

Så nu vet ni.

Inga kommentarer:

 
Besökare Idag: Totalt antal besökare: