fredag 4 april 2008

Utryckning

Röda linjen, torsdag:

Förare 1: TLC från turen 50 i Nyboda, kom.
Trafikledare: Turen 50, kom.
F1: Det saknas utryckningslista här, vilket spår står mitt tåg på? Kom.
TL: Ett ögonblick. 15 övre, kom.
F1: 15 övre, tack. Kom.
TL: Klart slut.

Förare 2: TLC från turen 50 i Nyboda, kom.
TL: Turen 50, kom.
F2: Det finns ingen utryckningslista här, vet ni vilket spår mitt tåg står på? Kom.
TL: Ett ögonblick. 15 övre, kom.
F2: Uppfattat. Tack, kom.
TL: Klart slut.

F2: TLC från turen 50, kom.
TL: Turen 50, kom.
F2: Jag är ju sen ut i trafiken, skall jag gå i transport? Kom.
TL: Var är du någonstans? Kom.
F2: Wallinbryggan, kom.
TL: Wallinbryggan... Vilket spår kom du från? Kom.
F2: Femman övre. Men jag såg ett tåg som gick ut precis före mig, kom.
TL: Femman... Men det stämmer inte, det ska vara 14:63, kom.
F2: Det saknades utryckningslista, det var därför jag frågade er om spår. Kom.
TL: Turen 50, Gamla stan. Är det förare XXXXXX? Kom.
F1: XXXXXX, ja. Kom.
TL: Turen 50, Liljeholmen plattform 2, kom.
F2: Förarnummer YYYYYY, kom.
TL: Mmmmmmm... Det ser lite konstigt ut här, kom.
F2: Jag pratade just med TX. Jag har semester i dag men jag fanns med på DK-listan. Kom.
TL: Nya turen 50, utrym tåget, kör till bryggan Zinkensdamm och vänd och så tillbaka in i Nyboda.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Talar verkligen TL så otydligt att "femton" kan uppfattas som "femman"? Eller är F2 så pass fövirrad?

Rolig historia i alla fall! :)

Tim

Anonym sa...

ja så kan det gå när matin bestämmer..... är det någon som vet vad han har råkat ut för, eftersom han verkar ha spårat ur totalt????

 
Besökare Idag: Totalt antal besökare: