lördag 19 april 2008

Stäng röda linjen!

På grund av ordningsproblem har SL och polisen beslutat stänga en tunnelbaneuppgång i Tensta och dra om en massa busslinjer. Det är verkligen en jättegod idé. Nu väntar vi bara på att man tar sitt förnuft till fånga och stänger hela röda linjen, för på fredagen bröt nån typ av kidsepidemi ut.

I trakten av Sätra attackerades tågen, med trafikledningens ord, från tre håll samtidigt. Där var ungar som kastade sten från viadukter, ungar som sprang på spårområdet och ungar som tömde brandsläckare längs tågsidor. Ungefär samtidigt pågick koppelåkning mellan gamla vagnar på en rad tåg över hela stan - en förare fick gå och kontrollera sitt tåg vid tre stationer mellan Slussen och Liljeholmen. Vid Hallunda drog man i nödbromsar, och vid Skärholmen fick en förare utrymma tåget sen trafikanterna resolut omöjliggjort dörrstängning. Och allt detta rätt tidigt på en fredagseftermiddag. Grattis till oss som jobbar hela helgen, detta bådar onekligen gott...

6 kommentarer:

Dallerberg sa...

Ja, stort grattis till er!!

880 90 sa...

En VARNING till alla som parkerar nere vid Liljeholmen. Jag jobbade 9tim i fedags, slutar 2320, går ner för att ta vespan hem, BORTA. JA MEN VA FAAAAN. STORT JÄVLA TACK. Skall hem, tvärstopp på tvärbanan, (fyndigt), någon har kört in i en vagn. Ringer polisen när jag kommer hem, inget svar på 114 14, TACK. Ringer Polisen på morgonen som i sin tur ringer vid 11 tiden. Någon har hittat vespan i koloniområdet Vinterviken, mellan Aspudden och Örnsberg. Hyr en pickup och åker dit. Man har plockat bort fronten och klippt av kablarna. Till verkstan med den, kommer få tid om 2 veckor. ALLT DETTA ONÖDIGA JÄVLA JOBB PÅ MIN LEDIGA LÖRDAG. CARAMBA. Så parkera FÖR FAAAN INTE nere vid pundarholmen.

Dallerberg sa...

Stod du på baksidan eller? Där gjorde de inbrott i min bil också en gång och snodde en bilstereo värd några hundringar, men det kostade mig 2000 spänn pga allt de pajade för att sno den. Jävlar vad lack jag blev.

880 90 sa...

Ja, därnere där dom tagit bort grinden, under glasgången. Ska bli intressant och se hur mycket man får från "försäkringsbolaget" för alla omkostnader.
Men idag njuter jag av solen på terrassen, körsbären blommar. Ska cykla till Saltsjöbaden och ta en öl.

Anonym sa...

En stor bukett röda rosor eller gula eller vilken färg du nu föredrar till alla som jobbar på vilken av linjerna de än må vara... för vårt tålamod och vår fortsatta vilja att få burkarna att ändå rulla...
Men nog f..n är man sugen på att sjuka sig vissa dagar som tex löningslördag för att man vet vad som väntar...

880 90 sa...

Fy fan vilken dag. Alla x turer indragna pga växelstrul i Ropsten. Tur 2 vändes upp i Alby, mitt tåg tur 3 som var 10 min sen, blev första tåget från Nor till Ropsten på 20-25 min, i RUSNINGSTRAFIK. Samma sak söderut. TRÅNGT TRÅNGT TRÅNGT i vagnarna. Tycker synd om folk som skall hem efter jobbet.

 
Besökare Idag: Totalt antal besökare: