lördag 1 augusti 2009

Alla känner apan

Igår på tunnelbanan kom det fram en man till mig och frågade hur man får jobb på SL, jag är ganska van vid den frågan så jag svarade artigt och hänvisade till Veolias hemsida, berättade lite om lönen och arbetstider. Efter ca 5 minuter insåg jag att jag var civilklädd!

Det här är verkligen obehagligt. Jag måste börja ha någon annan frisyr när jag jobbar. Visst, den här gången var det harmlöst men nästa gång kanske det är någon som känt sig orättvist behandlad och utan uniform har jag inte ens "våld mot tjänsteman"-skyddet.

Nu ska jag inte måla fan på väggen, jag är snäll som en kattunge när jag jobbar så det är osannolikt att jag hamnar i bråk med någon. Men det finns ju psykfall. Någon som är arg på en spärrvakt eller vad som helst och tar ut det på mig? Och privat har jag ju inget skydd alls, inget larm, ingen förare som kan hjälpa mig, ingenting!

Creepy.

4 kommentarer:

Anonym sa...

*hm* Funderar på om det är stalk your local traffic personnel week, eller nå't så'nt - i förrgår när jag promenerade hem efter en fest (Sthlm|Pride, ju! → semester! :-) mötte jag en man som glatt leende utbrister i ett "Du är bäst i tunnelbanan!".
Nog för att jag suttit en del nätter vid (den tunnelbaneuppgång som var närmast därifrån), men ...det var ungefär två år se'n.
Kanske har jag någon, för mig osynlig, stämpel i pannan?

Katten Janosn sa...

Enda lösningen är den som jag gjorde, innan jag började jobba på sl åkte jag tunnelbana nästan varje dag. Efter att jag börjat har det blivit 1 gång per 3-4 månader, och då otroligt motvilligt.

880 90 sa...

Som konduktör blir man ju lite av en kändis framförallt om man syns bra, tex: hårfärg, man rör sig sexigt i vagnen, fuktar läpparna med tungan hela tiden, kvider när vagnen saktar in,mm.
Som förare drar man ju ner rullgardin. Jag vill inte vara med om att när man rullar in och alla glor att folk tänker, Jaha är det han som kör.
Som sagt sen dom la ner Beckis och Långbro vill man inte reta upp någon "kund"

Storm sa...

Eftersom du är igenkänd från ditt jobb så kommer du få det "skyddet" i en rättegång, om det går att bevisa att han/hon kände igen dig från jobbet vill säga..

/storm

 
Besökare Idag: Totalt antal besökare: