lördag 8 augusti 2009

Mer tokerier

En man har glömt sin remsa hemma och ska skicka efter en sms-biljett istället och frågar mig hur man gör. Jag förklarar och han börjar knappa, under tiden går jag vidare och kollar resten av vagnen. När jag kommer tillbaks har han inte ens börjat skriva än och frågar: "var det RA man skulle skriva??"

Jag: "Är du pensionär?"
Han: "Näe"
Jag: "Då skriver du HA"
Han: "Men åh du sa ju RA förut!!"
Jag: "Nej HA sa jag. Det står för Helt pris, zon A"
Han: "Jaja... och vilket nummer var det?"
Jag: "72150"
Han: *mumlar* "Men gud hon säger ju olika hela tiden..."

Sen sitter han och försöker skriva smset i ca 5 minuter medans jag står och tittar på, han skriver, raderar, skriver, raderar i all evighet. Tillslut lyckas han få iväg smset. När han sedan visar upp det är det en biljett till reducerat pris och jag orkar verkligen inte protestera, dessutom har vi hunnit till Alvik redan.

4 kommentarer:

TimK sa...

Man ska väl ha giltig biljett INNAN man kliver på tågfan eller? :P

Dallerberg sa...

Jamen man kan ju vara lite schysst om någon kommer på att han/hon glömt remsan/kortet. Det var en välvårdad medelålders man så jag trodde verkligen inte att han skulle fuska :D

TimK sa...

Ja, och tji fick du! :P

Jag har sett detta beteende så många gånger när jag gått konduktör på Lidingöbanan. Där fuskas det vilt bland uppenbart välbärgade samhällsbärare som man inte skulle tro att de kunde fuska. Men det gör de så glatt. :(

880 90 sa...

"en välvårdad medelålders man"...Dom är ju för fan värst, värre en pundarna och skitungarna.

 
Besökare Idag: Totalt antal besökare: