söndag 1 november 2009

Nu är timman slagen.

Sista Veolia-dagen avslutades med påmpa och ståt när en kille i Bredäng bestämde sig för att han inte ville leva längre, fast det fick han lov göra i alla fall.

Jag undrar faktiskt om det kommer att bli så mycket bättre med MTR. Jag fick ett brev där det stod att de skulle vinna "a great place to work"-priset och jag såg för min inre syn hur mina kollegor satt och skrattade minst lika högt som jag gjorde när de också läser sina brev. MTR lovar guld och gröna skogar, men vi som arbetar mitt i skiten vet att det mesta bara finns i deras egna fantasivärld. Tur att jag är ledig i två veckor nu så kanske de flesta bekymmren är lösta när jag börjar jobba igen.

Btw. Läs gärna vad VH och Lucknuckan har skrivit om mtr-övertagandet under tiden. (Typ hur man planerar att omvandla alla utomhusstationer till ishockeyarenor)

1 kommentar:

880 90 sa...

Ja nu blir det som förra gången vi hade "trygghetsvärdar", dom syns inte ute utan bara i TV-rummet. Nu blir det väl samma visa igen, man kommer knappt in där för det är fullt med värdar och väktare.

 
Besökare Idag: Totalt antal besökare: