måndag 12 januari 2009

Romantik på arbetsplatsen

Jag har evenemangståget och har viserat klart ena vagnen och bytt till den andra. Kollar kort och stämplar remsor, kommer fram till en ung man.

Dallerberg: Hej.
Ung man: *glo*
D: Biljetten, tack
UM: Men vafan, IGEN??
D: Vadå igen?
UM: Jamen jag var i andra vagnen just!!!
D: Jaha..
UM: *sliter upp kortet* Så!
D: Tack..
UM: Jävla fitta.

Jag borde kanske ha sagt något. Kanske ifrågasatt hans påstående, undrat varför han tycker jag är en jävla fitta. Men jag går istället vidare och låtsas att jag inget hört. Och mördar honom våldsamt i fantasins underbara värld.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det måste vara jobbigt att visa kortet två gånger samma dag... Det fattar väl du väl att ALLA byter vagn med varandra... Kan du inte reglerna till "hela havet stormar - spårvagn"?!? ;)

Jag hade för övrigt svarat med "dig minns jag inte.. jag koncentrerar mig på dom snygga kunderna...."

Anonym sa...

Den ena "springer" runt och skjuter zommbis och den andra mördar kunder i fantasin ;). Hmm, verkar inte vara något hälsosamt arbete. Undrar om man vågar ta tunnelbanan hem efter jobbet ;).

Dallerberg sa...

Jag tror faktiskt jag gör mig bäst inlåst i hytten.

Anonym sa...

Får man inte som kondis avvisa trafikanter för förargligt betende eller liknande?

Anonym sa...

Snälla Konduktör D-berg, håll det i fantasin. Det blir så jobbigt för de stackars slavarna som jobbar i tvätten annars.

Dallerberg sa...

Magnus, vi får se..

Magnus sa...

Du får utöva alla dina fantasier om vi kör evenemangståg tillsammans. Sen dumpar vi dem i mellanhytterna. ;)

880 90 sa...

Stoppa tåget och se till att dåren åker av. Trafikstopp eller inte, sånt skit ska man inte ta.

FUUUUFFFF

Injaga skräck i dom. Se till att alla tystnar när du kliver in i vagnen. Varje resa med dig ska vara en mardröm.

 
Besökare Idag: Totalt antal besökare: