söndag 22 februari 2009

Förolämpningen

Jag har precis parkerat singelvagnen i Skarpnäck, jag haspar mig mot andra hytten när en kille i 14-årsåldern möter min blick. Innan varken han eller jag hunnit iakta varandra särskilt mycket kommer han med det värsta han kan komma på:
"Äckliga tjej!"

Jag vet inte riktigt hur jag ska hämta mig efter detta.

För övrigt var det mest spännande som hände under natten en katt som sprang runt i Skarpnäck och engegerade trafikanter, förare, Lugna gatan och trafikbefäl. Den återfanns dock aldrig. Förmodligen har den bättre koll på alla gångar, skrymslen och vrår än vad vi har.

Annars var det sedvanliga spyor, småtjaffs, pisseri och skrik och skrän. Och klotter.

4 kommentarer:

Dallerberg sa...

Jag gillar faktiskt att det blir sånt pådrag över katter. Det är gulligt :)

Anonym sa...

påminner mig om när jag satt i spärr och ertappade en kille i 14årsåldern med att åka på en ogiltig biljett 2 dar i rad...det bästa han kunde komma på var efter mycket suckande och stönande var "dumma dig".....ganska milt :D

Anonym sa...

Just killar i 14-årsåldern är ju extremt känsliga för tjejbaciller - det räcker med att de befinner sig inom 50m avstånd från en tjej för att en "senil Tourette" ska slå till...

[*hm* Blev tvungen att Wikipedia Tourettes syndrom...
..."ofrivilliga rörelser och läten", "koncentrationssvårigheter"...
...nästan så att det blev mer "rätt" där, än jag egentligen menade... ;-) ]

880 90 sa...

Du skulle ha tittat på grabben och börjat peta dit i näsan, djupt...

 
Besökare Idag: Totalt antal besökare: