torsdag 19 februari 2009

Jag gillar att jobba med människor

Två män i medelåldern kliver på vid Globen, de är lite berusade. Den ena lämnar fram en remsa som jag stämplar.

Man#1: De där ungjävlarna är psykstörda du kommer inte få biljetter av dem!! *pekar på två pojkar i 10-årsåldern*
Jag: Öhh.. ok..
Man#2: *räcker mig en femhundring*
Jag: Jag kan inte växla den där
Man#1: Äh det är lugnt ta det på min remsa!!
Man#2: NEEEJJ!! Men åååååh jag har ju sånt här!! *visar månadskort* nu får du fan ge tillbaks stämplingen!!!!!!
Jag: Men jag stämplade aldrig för dig
Man#2: Men vafan GE TILLBAKS DEN NURÅ!! Jag har ju sånt här!! *trycker upp kortet i nyllet på mig*
Man#1: Ja ge tillbaks!!
Jag: Alltså, ni kan ju inte åka på det båda två, jag har bara stämplat för en!

Sen går jag därifrån. Vid Årstafältet reser sig männen för att gå av varpå en av de "psykstörda" pojkarna skriker: "Men pappaaaa! Det här är årstafältet, vi ska av nästa!!"

Någonting säger mig att jag hade haft mindre problem med barnen än jag hade med deras far..

11 kommentarer:

880 90 sa...

Tack Gode Gud att man slipper kontakt med "kunderna".

Anonym sa...

Kollektivtrafik får folk att bete sig konstigt... Jag trivs i hytten.

Anonym sa...

jag är tacksam att jag kan stänga dörren om mig och åka ifrån dom...shit...saknar inte kundkontakten alls!

Anonym sa...

Själv är jag orolig för min lillebror som är i Stockholm i helgen.

En liten bonde från Kil, två mil norr om Karlstad i tunnelbanan...Lycka till!!

Anonym sa...

Det där kunde du ha sluppit om du inte hade sjabblat bort din förarkarriär. Du vet mycket väl vad jag menar....

Dallerberg sa...

Anonym: puss

Dallerberg sa...

Chrille: He's a goner!

Anonym sa...

Förarkarriär låter som en självmotsägelse.

880 90 sa...

"sjabblat bort din filmkarriär"

Det sa dom ju även till Mickey Rourke som sen går och blir Oscarsnominerad...

Häpp

Dallerberg sa...

Jag ser fram emot min oscarsnominering!

880 90 sa...

Är du inte nöjd med din Golden Globe???

 
Besökare Idag: Totalt antal besökare: