tisdag 22 juli 2008

Det fina folket i Nockeby

Idag körde jag Nockebybanan då det plötsligt blev väldigt mkt folk i Alvik. Det visade sig att det skett en olycka vid Thorildsplan och det kördes ersättningsbussar mellan St Eriksplan och Alvik. När jag stod och väntade på min avgångstid kom en äldre herre fram, detta är vad som sades:

Han: Vad är det som har hänt?
Jag: Jag vet inte riktigt det har hänt något vid Thorildsplan
Han: Ja jag såg ambulanser där!
Jag: Jaha, men då måste det ha skett en olycka
Han: Åh det är helt otroligt att en sån småsak kan orsaka sånt kaos!
Jag: ...
Han: Och vid den här tiden också när alla ska hem från jobbet!!
Jag: Ja det var dålig tajming..

10 kommentarer:

TimK sa...

Jag förstår verkligen att du blev stum. Småsak var det nog inte för den som hamnade under det jävla tåget. Hur det än gick till var det verkligen ingen småsak.

Engraved sa...

Småsak??? Man kan ju bli stum för mindre. Herregud. Det var verkligen ingen småsak och med fyra förare minus och bara tre reserver utbröt senare även personalkaos.

Anonym sa...

och som om det inte var nog så har aftonbladet gjort "nyhet" av det hela.... det är så man spyr!!!

Anonym sa...

Det här är verkligen vedervärdigt. Fan undrar hur de inblandade mår idag :-(

Anonym sa...

Jag var på väg till jobbet och såg det hela någon minut efter olyckan från sluthytten på södergående spår. Jag trodde inte just då att det var en kropp jag såg, utan en vägarbets-kon eller en sån där jättestor sportbag. Jag skulle vilja veta om personen klarade sig ...

/ Förare på blåa linjen

Anonym sa...

Tummen upp idag!

Anonym sa...

Förare på blåa linjen: Nej, han klarade sig inte.

Anonym sa...

haha fy fan va bra gubbe!!.. ÄLSKAR NOCKEBY GUBBAR!!

Anonym sa...

Läste aftonbladet igår angående olyckan. Fy fan vad obehagligt ...

/ Förare på blåa linjen

Anonym sa...

bara så ni vet alla den mannen som blev överkörd av tåget i thorhildsplan var ngn släkting till mig. han begravdes idag
17/11-08. Och för er som undrar hur allting har skett så kan jag säga att han var
'' psykisk störd '' han tänkte åka till London enligt hans farbror men så blev det inte han hamna tyvärr under tåget. Innan allt detta skedde fick hans mor en stroke i sitt hemland och det kanske var andledningen till självmorden (ingen vet exakt). Och även idag har inte hans föräldrar blivit infomerat av händelsen på sin sons död, eftersom dom är ganska gammla och kanske kan få hjärtatack. Vilket kan leda till deras död. Han beskrevs aldrig som en psykisk störd person men ngnt gick fel i hans liv , vilket kan hända vem som hels. Han var en helt normal trevlig person även om ja bara träffat han några gånger.

 
Besökare Idag: Totalt antal besökare: