söndag 27 juli 2008

På allmän begäran

Ibland sitter jag och lyssnar på samtal i tuben. Inte för att jag vill det, utan för att jag tex glömt min mp3 spelare. Och för att man inte kan värja sig mot vissa samtal. Jag pratar allså om unga tonårstjejers samtal.

En favorit är tjejen som pratade i mobil och plötsligt förtjust utbrast i följande konversation (jag markerar hennes samtalaspartners repliker med ... då denne inte hördes lika bra.

- Jag vet vad vi kan göra ikväll. DUBBELMACKA!!!
- ...
- *flämtar till och tittar sig imokring i vagnen- och ser att ungefär 100% tittar på henne med varierad grad av förvåning- en del män med visst mått av förväntan också*
- ...
- Neeeeje... en sån där god du gjorde ju.. Med ost och tomat och lite skinka *sänker rösten* Jag går av nu. Tar en senare tub.

En annan favorit är det där samtalet man gör precis allt för att värja sig från. Häromdagen satt några unga tonårstjejer och sexsnackade så det stod härliga till. De måste ha varit runt tretton... och man fick höra de mest bisarra grejer som "han kunde inte stoppa in den i henne för hon var alldeles för lite... " "va kunde inte HAN? Han som är så liten själv". Ett samtal som så småningom gled över mer på s.k sexualrådgivning på deras nivå. Så nu har jag - och en tjej till - lärt oss en sak. Man kan inte bli gravid av analsex.

Jag ska tatuera in "byt vagn" på min hand så denna uppenbara sanning slår mig nästa gång denna situation inträffar.

Inga kommentarer:

 
Besökare Idag: Totalt antal besökare: