torsdag 4 september 2008

Utskälld uniform

I Tisdags satt jag på en bänk i Alvik och väntade på mitt tåg, brevid mig satt en man som jag inte tog någon notis om alls eftersom jag satt och fipplade med telefonen. Jag hör hur han börjar prata med någon och hans röst blir gällare och intensivare hela tiden. Tillslut skriker han: "JAG HAR VARIT CIVILINGENJÖR I 40 ÅR OCH SÅ BLIR MAN BEHANDLAD PÅ DET HÄR VISET, DET ÄR FÖRJÄVLIGT!!!!" Då tittar jag upp och ser att han står och viftar med armarna och tittar på mig! En man som suttit på andra sidan om mig skrattar generat och jag frågar vad fan som hände. Tydligen hade han skällt ut MIG, utan att jag märkt det, för att jag inte låtit honom dricka öl ifred. Det är ju helt fantastiskt. Tillsägelser är ett minne blott, det räcker att sätta sig brevid folk iklädd uniform. Skönt.

2 kommentarer:

Eek, a cat! sa...

Haha, underbart, det tar fenomenet med folk som viftar med biljetter åt en för att man står och pillar sig i naveln i väntan på tåget hem till en helt ny nivå.

Unknown sa...

Obetalbart! Det är nästan så att man funderar på att ha uniform jämt... bara nästan. ;-)

 
Besökare Idag: Totalt antal besökare: