måndag 21 september 2009

Att tänka på i influensatider..

.. heter en ypperlig skrift som veolia precis gett ut. Följer man deras råd slaviskt riskerar man dock att dels fastna i en logisk loop och dels utveckla ett lätt maniskt beteende.

Först ser man denna bild:




Notera särskilt att man ska tvätta händerna efter att man slängt pappershandduken. Hela nästa sida består av en utförlig beskrivning av hur man gör för att tvätta sina händer.



Men vänta nu... allra sista punkten... ?? Jag förstorar upp den:



Och vad var det man skulle göra när man slängt en pappershandduk....???

Så kära trafikanter, om tågen står stilla, spårvagnarna är utan konduktörer och spärrarna obemannade- då är det för att trafikpersonalen råkade gå på toaletten.

14 kommentarer:

ett_namn sa...

Det roliga är ju att bacon-febern främst är en luftburen smitta. :) Stationsvärden gav mig ett ex av den där, men jag skummade bara igenom så jag missade alla delikata detaljer.

mise sa...

Jaaa precis. Och SÅ farlig är nu inte heller "den nya infuensan" som den nu heter. Ivf inte för de flesta av oss.
Men först fick man inte ta i hand (finns fina klistermärken på deras huvudkontor med överkryssade handslag), och nu instrueras man till maniskt tvättande. Studera den noga, jag missade nämligen att man ska säga nej till kramar och efter kroppskontakt så ska man minsann tvätta händerna i MINST 30 sekunder.

Kolla noga noga, detta är något av det bästa jag läst!!

ett_namn sa...

Ojoj, då får jag sluta krama kunderna!

mise sa...

Jag sov i gladpack inatt. Vill ju inte bli smittad av min partner. Det gäller att vara säkerhetsmedveten hela tiden!

pl sa...

"Jag måste tvätta händerna - före:
Innan jag berör mitt eget ansikte
"
Om det kliar i mitt ansikte kan jag m.a.o. be någon annan att klia åt mig, om jag inte har möjlighet att tvätta mina händer just då, right?

"Jag måste tvätta händerna - efter:
Efter varje resa med kollektiva transportmedel
"
Kommer SL att montera tvättställ vid större knytpunkter, eller är det ok att vänta med att tvätta händerna till sista delresan är avklarad?

;-)

mise sa...

Noterade just att man måste tvätta sig i minst trettio sekunder efter att man rört någon annan. Och efter att man åkt hiss.

ett_namn sa...

@pl: Jag tror att man ska öppna upp personalutrymmena på alla SLC och i alla spärrar för att kunderna ska kunna tvätta händerna :)

Men allvarligt, jag använder alltid handskar när jag måste röra i de där äckliga remsorna och sedlarna som "kunderna" sträcker fram med ett flin. I MTR-uniformen ingår ju till och med handskar, vad är problemet?

Snart tror jag att det kommer tvätta-händerna-klistermären också, ty ledningen tar varje tillfälle i akt att trycka upp klistermärken! (vem kom på att trycka upp de dära oranga stäng-inte-av-access-maskinen märkerna egentligen? Räcker det inte att gå ut med ett meddelande om det?)

Lucknuckan sa...

Great minds think alike :)
Var har du varit i hela mitt liv?

Jag vill träffa dig nu. I kroppskondomer så klart.

Bea sa...

Om man ska tvätta händerna efter att man har slängt en pappershandduk och sen använda en pappershandduk för att öppna dörren kommer man ju aldrig att bli klar om man inte vill stå med öppen dörr förståss...

mise sa...

Insåg dock just att det som Bea skriver inte stämmer.. Givetvis är det WC dörren man uppmanas slänga i papperskorgen, inget annat. Kolla igen haha

/j sa...

"Insåg dock just att det som Bea skriver inte stämmer.. Givetvis är det WC dörren man uppmanas slänga i papperskorgen, inget annat. Kolla igen haha"

HAHA ;). Nu blev jag dock ännu mer förvirrad, man ska alltså tvätta händerna efter varje delresa och sedan slänga toalettdörren? Verkar vara resursslöseri på hög nivå. Känns som jag måste få klarhet i detta inför eftermiddagens resa.

mise sa...

Ja.. men vad gör man när man liksom slängt dörren en gång?? Vad säger SL om detta, för det är väl dom som äger dörrarna ännu?? Hur felanmäler man en försvunnen dörr?

Anonym sa...

underbar upptäckt av syftningsfelet <3

mmise sa...

ska jobba i helgen, två gånger på samma station.. undrar vad kollegorna efter mig kommer att tänka när de inser att dörren är borta... och nerknölad i papperskorgen.

 
Besökare Idag: Totalt antal besökare: