lördag 24 maj 2008

Panic in Detroit

Då var det dags för en klassisk dårnatt. Så blir det när dom som planerar, planerar ME RÖVA.
Konsert vid Universitet. På kvällen, 3vagnståg, 10 minuters trafik, det väller ut folk som skall på konsert. På natten när alla ska hem 2 vagnståg, 30 minuters trafik. Vad händer när 10 000 står på plattformen och skall in i ett överfullt tåg???
Kl 01:45 Total Cirkus på plattformen, inga väktare eller poliser på plats, dom är uppe i biljetthallen. SKITSMART. Efter kontakt med TLC kommer dom ner, trots det går det inte att stänga dörrarna. Efter ett bra tag med spring av väktarna, fram och tillbaka, får jag igen dörrarna. Överlast, max 60 mellan Universitetet och Mariatorget. Vid Östermalmstorg får dom som stod där stå kvar och ta nästa tåg. Vid Centralen BRAKAR HELVETET löst. Nödöppnade dörrar och nödbromsar. Väktarna får ta hand om det. Jag kommer ju för fan inte in i vagnen. Är 30 min sen när jag startar söderut.
VARFÖR FRÅNKOPPLING NÄR MAN VET ATT DET ÄR KONSERT???
VARFÖR INGA X TURER VID KONSERT???
VARFÖR ÄR DET BARA FOTBOLLSHULLIGANER SOM FÅR DEN SERVICEN???
Nästa gång skiter jag i det där, jag nycklar ut och går hem.

Skrivet av 88090

5 kommentarer:

trasan sa...

ja det är för jävligt när dom som bestämmer får bestämma. Men om jag fick bestämma så skulle dom alla fått gå hem där i natten, vore rätt åt dom.... låt dom trängas Z . Låt dom trängas ty kärleken spirar i sommarnatten. i trängsel. i fängsel , kanske oxo för en man med häng slen

trasan sa...

nej nu är det körvtajm

Ulrika Mama sa...

ja satan. tappert jobbat 88090!!

Unknown sa...

Kanske är det ändring på gång; ikväll ställdes frånkopplingen i Mörby in på grund av Kisskonserten på Stadion. Ditt inlägg har uppenbarligen gjort nytta, 88090.

Dallerberg sa...

Jävla kisskonsert!!!!!

 
Besökare Idag: Totalt antal besökare: