tisdag 4 november 2008

Vardagslivets psykopatologi

De så kallade amerikavagnarna väcker diskussion. Jag rekommenderar er att läsa "diskussioninläggen", det ger en fascinerande inblick i trafikantens psykosociala mönster.

ATT TVINGAS STÅ I TUNNELBANAN ÄR HELT FEL. MEN OM FOLK VILL STÅ FRIVILLIGT GÅR DET FÖR SIG ALLDELES UTMÄRKT REDAN I DAG. VI BETALAR FÖR EN SITTPLATS OCH SKALL DÄRFÖR HA SITTPLATS UTOM KANSKE VID RUSNINGSTID. ALTERNATIVET ÄR ATT BYGGA UT TUNNELBANAN MED FLER SPÅR OCH LINJER. CGV

Det är en uttjatad replik, men här är den mer sann än någonsin: jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. För att inte tala om alla de som absolut måste ta bilen om de inte får sitta.

Läs också kommentaren från psykopaternas rättshaveristiska organisation, PRO.
– Det här blir ett problem för gravida och andra som inte orkar stå. Det betyder diskriminering av en grupp människor. Jag hoppas att det blir ett massivt motstånd när man gör så här.
Den dagen det kommer över 20 gravida och blinda kvinnor som vill åka, per vagn, samtidigt, i rusningstid så lovar jag att personligen köra av alla andra så att de får sitta.

4 kommentarer:

gardebring sa...

Oh so true.
För övrigt undrar jag om alla gnällpellar någonsin varit utomlands. Det finns denna typ av vagnar i de flesta storstäder i världen, och det fungerar alldeles utmärkt.

Anonym sa...

Jag tycker verkligen att SL har fått för långt med de här nya vagnarna

http://www.svenskbladet.se/stockholm/index.php?alias=sl_infor_boskapsvagnar.html

Eek, a cat! sa...

Svenskbladet är ju så trååååkig... Bingolottohumor.

Anonym sa...

Jag tycker bara att det är skoj att diskrimineringskortet spelas lika friskt som alltid. :-)

 
Besökare Idag: Totalt antal besökare: