måndag 22 juni 2009

Random Shit from igår.

Wooh, mitt första inlägg i urspårning!

Tydligen är spärren en bra presentbutik också, förutom att vara spärr alltså. Igår kom det fram en kvinna till mig som ville köpa två remsor, jag hajade till lite eftersom INGEN någonsin köper två remsor! Sen för klarade hon glatt att hon tänkte ge bort en remsa till en väninna. Det är alltså så kul att åka tåg med oss så att man gärna ger bort några resor i present.

Tidigare på dan satt jag i LiH S. Där kom det fram en man till mig som var extremt nära gränsen till att börja gråta. "Jag har tappat bort min tidtabell till pendeltågen! Jag vet inte vad jag ska göra! Det är mitt eget fel, åh gud vad jag är slarvig!" Direkt jag hörde ordet "pendeltåg" så sträcke jag automatiskt efter en tidtabell och gav den till honom, jag hade räddat hans dag! (Jag tror aldrig att jag har sett en kund bli lyckligare.)

Resten av dan hände inte så mycket, en annan gubbe kom fram och villle sälja V75-lotter till mig, en ung kille frågade om vi hade en mobilladdare, två tyskar ville växla 420 kronor till mynt och ytterligare en gubbe gav mig en rejäl utskällning när jag bad honom dra kortet i spärren, han sa "Jag har bott här i 20 år och jag drar aldrig kortet!" Men jag är nogrann jag! Om någon inte vill dra kortet så tar jag in det och kollar på det noggrannt, jag känner att det är rätt papperskvalité, att den har rätt tryck samt att den har en baksida. Jag kollar också att den inte har en påklistrad lapp med ny giltighetstid. En tant blev mycket förnärmad när jag gjorde detta "tror du att jag har stulit kortet eller?!" Nästa gång kanske hon drar det istället...

2 kommentarer:

Bea sa...

Ni kanske ska börja sälja presentkort som man kan ladda ett antal resor på och sedan ge bort. Det blir säkert årets julklapp om någon går in för det.

ett_namn sa...

Man kan välja hur många resor man ska ladda på ett access-kort. Dessutom finns de i olika färger!

 
Besökare Idag: Totalt antal besökare: