lördag 6 juni 2009

Sir Dallerberg, humlornas räddare

Igår var det en humla på tåget. Den var jättesöt och förvirrad så jag spenderade ungefär tre hållplatser med att försöka få ut den ur tåget. Jag var helt inne i mitt uppdrag och trafikanterna hejade på och kom med råd. Tillslut sopade jag till den med ett papper och då blev den så förbannad att den flög ut genom en dörr som ett skott!

Det roliga är att jag trodde det bara var de som satt närmast som varit engagerade i min kamp men när den väl flög ut fick jag spridda applåder från lite överallt i vagnen. Mycket festligt. Det här är inte första gången jag räddar en humla, jag gjorde samma sak i förrgår men den trilskades inte så mkt så jag lyckades få ut den ganska snabbt.

Nu kanske ni tycker att jag ska koncentrera mig på mina arbetsuppgifter istället för att jaga humlor i tid och otid, men den hade faktiskt inte betalat och då måste jag ju avvisa den.

9 kommentarer:

kretiochpleti sa...

När jag var konduktör lyckades jag slå ner en geting i en (lyckligtvis tom) barnvagn. Jag fick inga applåder.

Dallerberg sa...

stackars geting :(

Anonym sa...

Rädd åt getingen, hemska små djur..

Anonym sa...

Rätt åt getingen, hemska små djur.

Anonym sa...

Jag håller med Dallerberg, om humlan inte betalat skall den av...

Mvh
Ung, *** och f*rbannad 30-dagars kortsinnehavare som står vid spärren och morrar åt alla som plankar

kretiochpleti sa...

Stackars mig, föräldrarna såg det och jag kunde inte skylla ifrån mig.

/j sa...

Vet inte om jag ser det som humant att sopa till den med ett papper. Sedan ska den "bötfällas" iaf inte korrekt färdbevis kan uppvisas. Med tanke på situationen skulle även vakter ha tillkallas för att på ett säkert sätt forsla bort den icke betalande resenären.

Tågåkarn Alaniska sa...

I dag såg jag världens största humla. Den var enorm. Minst tre centimeter.

Rädda humlor är roligt. Speciellt att i glas fånga jättetrötta, hungriga ena som inte orkar flyga och mata dem med sylt. Efter några minuter är de asförbannade och flyger runt som tokar i glaset.

880 90 sa...

Getingen kanske ville värma sig med tanke på att det är den kallaste försommar på 50 år.
FY FAN för detta skitväder, snart är det 11c året om, ingen vinter, ingen sommar, ett evigt grått täcke....

 
Besökare Idag: Totalt antal besökare: