fredag 13 juni 2008

Jaså det är Fotbolls-EM?

Det här skulle jag egentligen ha postat i Tisdags men jag orkade inte, så det blir nu istället.

Jag lämnade Alvik med ca 3 trafikanter, klockan var runt 21 och hela stockholm verkade ha stannat. Gröndal var tomt, Årsta var tomt, Hammarby sjöstad var tomt! Det var inte ens några bilar på gatorna. En handfull kvinnor och två snälla fullgubbar var de enda människorna jag såg på hela vägen till Sickla Udde. Stillsamt, underbart, tyst, solnedgång över broarna.












Plötsligt small det till! "IIIIN MED BOLLEN I MÅÅL!" började eka mellan husen, Sverigetröjorna vällde ut ur sina hålor, de var överallt, de fyllde alla vagnar till bristningsgränsen! En tisdagkväll och vi var 5 minuter sena allihopa pga hög belastning!

Strax efter Gröndal norrut stod jag snällt vid ett rödlyse och väntade då fem karlar i blågul mundering rusar fram till vagnen och försöker öppna första dörrparet genom att trycka på knappen, när det inte funkar börjar de slå och sparka på dörren och till sist kommer de fram till mig och skriker: "VAFAN ÖPPNARU INTE FÖR!?!??!?!?!" Jag stod då alltså mitt i gatan. Ja varför öppnade jag inte? Det är ett mysterium.

Sverige vann iallafall. Det är bra. Då får jag fler härliga och tysta kvällar. Och så håller jag tummarna att jag har rast när de ska hem sen.

2 kommentarer:

Unknown sa...

All den här fotbollen är galenskap. Med tanke på hur många skrålande, ansiktsmålade, öldrickande, flaggviftande, gulblåklädda dårar som drar runt i tunnelbanan timmarna före svenskmatcher kunde man lätt få uppfattningen att spektaklet pågår ovan jord, här och nu, i Stockholm. Ikväll var frånkopplingen på röda linjen inställd, enligt TLC delvis på grund av fotbollen. Ren och skär galenskap.

Anonym sa...

ja dom är idioter alli hopa, önskar sverige blir utslagna. Ja skiter i att ja är svensk, för det är ja inte , inte helt i alla fall..... fast jävligt nära, men som sagt, vore rätt åt dom ...sa trazan

 
Besökare Idag: Totalt antal besökare: