lördag 21 juni 2008

Är man dum får man lida

Det är sällan jag är för överdrivet våld från ordningsvakter men i det här fallet känns det ändå ganska befogat.

Jag vill personligen spöa skiten ur snubben. For real. Så jävla korkad, och så försöker han vinna sympatier genom att berätta om sitt barn. Det vet väl för fan inte vakterna att han är en "snäll småbarnspappa", såvitt de vet är han en full idiot som plankar i tunnelbanan och det är deras förbannade jobb att slänga ut honom! Och när han upprepade gånger försöker gå ner till plattformen trots att de försökt avvisa honom muntligt så är de klart att de försöker slänga ut honom fysiskt. Gah.

5 kommentarer:

TimK sa...

Det här tyckte jag var ganska roligt:

Nu när det har gått över en vecka så kan jag se att jag inte tog honom på allvar utan ville kommunicera det provocerade "snubben". Det var inte min mening, men uppenbarligen var grabben labil.

Ja, idiot, han kanske blev ilsken just för att du inte tog honom på allvar? Och kommunikation är ömsesidig; tar du inte honom på allvar är du per definition inte intresserad av att kommunicera.

Engraved sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Engraved sa...

Det var omåttligt skoj att läsa alla fyra delarna i hans lilla serie, som slutar med full upprättelse för hans del (på nationaldagen). Han verkar ha lite långsamt att fatta, liksom många plankare. Men hur borde då det här scenariot ha slutat som ändå involverar en tutf?: http://www.expressen.se/nyheter/1.703746

(Tog bort förra inlägget, länken var felaktig.)

Dallerberg sa...

engraved: fyfan vad sjukt! Men jag fattar verkligen inte varför det är så jävla svårt att bara GÅ UT igen när det kommer vakter? Deras jobb är inte att kolla biljetter och dylikt utan de slänger bara ut folk som plankar, sen får de gå genom spärren igen på ett korrekt sätt. Det är ganska enkelt egentligen.. fast i just den där situationen verkar vakterna ha överdrivit ganska rejält. Om det där nu är hela historien förståss..

Anonym sa...

Hear Hear

 
Besökare Idag: Totalt antal besökare: