söndag 28 december 2008

The neverending holiday, slut!

Strömmen försvann i Vällingbydepån på söndagsmorgonen och smått kaos utbröt i organisationen när alviksförarna fick köras till Högdalen och avlösningar sprack på löpande band och övertidskontot övertrasserades med veckans budget. Efter ett tag lyckades man få ihop trafiken skapligt. Några nattåg fick fortsätta gå under förmiddagen. Inte nog med att man fick försöka komma ihåg att man helt plötsligt hade tre vagnar i tåget, dessa var dessutom som vanligt fullständigt nedkletade med hamburgare och nerspydda. Man lyckades byta in dem under dagen. Fast, vad tusan, man kunde ju ha låtit de gå, det var skapligt med shoppare och det är alltid en spännande känsla när man kommer rullandes med två vagnar till TCE och plattformen är helt svart av folkmassan. Man hade ju kunnat hoppas att någons hund hade käkat upp det värsta slabbet.

Nu är den evighetslånga helgen över. Världens tråkigaste och längsta helg. Slut. Äntligen!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Slut? Den har bara börjat. En annan börjar inte jobba förrän den 12/1 nästa år. tråkig har den inte heller varit hittills. Skönt dock att man kan hålla sig uppdaterad med spårtrafiken där hemma under semestern.

Eek, a cat! sa...

Om du inte tycker att julhelgen är den tråkigaste helgen att jobba på så är du allt bra konstig...

Dallerberg sa...

Are you calling me a slut!?

Eek, a cat! sa...

Dallerberg, nej, det behövs inte. Det vet både du och alla andra att du är redan.

Anonym sa...

Förutom julafton skulle jag kunna arbeta alla andra dagar under jul/nyår om jag var hemma.

Dallerberg sa...

Jag jobbar glatt alla dagar de ber mig, jobbar och står i och ställer upp. Som tack pissar de mig i ansiktet.

Eek, a cat! sa...

Det finns ju dom som gillar att bli pissade i ansiktet också. Jag dömer inte, bara säger...

 
Besökare Idag: Totalt antal besökare: