måndag 29 december 2008

Pantertanter

Jag förstår inte hur de sköra små tanterna kan ha såna otroligt starka nypor! Ofta när jag ska stämpla deras remsor håller de i dem så hårt att jag måste ta i från tårna för att kunna slita dem ur deras händer. Det är bara en tidsfråga innan jag får förslitningsskador. Eller gör jag fel? Ska jag bara vråla "SLÄPP TANTARSEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" istället? Vad tycker ni? Det kanske vore en skön kontrast till min annars så ljuva framtoning.

6 kommentarer:

Eek, a cat! sa...

SCHLÄÄÄPPP!!!! MEN SÅ SCHLÄÄÄÄÄPP DÅ, SÄRRING!

Dallerberg sa...

SLÄPP SIG PILJETTEN SÄRRING!!! JAG LAPPAR SÄFTEN!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Med iskall blick och ton i rösten säger man bara: släpp remsan...NU. Och då gör de det, de små tantliven.

Anonym sa...

Jag brukade göra två av remsan när det händer.. då blev tantan glad..
det andra alternativet jag körde var att sitta och hålla remsan helt still och bara vänta på att hon skulle släppa, inte säga nåt förstås.. snacka om konstiga blickar man fick då:) Brukade räcka med tio sekunder, sedan fick personen bakom spel(stora spelet med guldknappar) och skulle tränga sig - fastnade i spärrkrysset, skrek svordomar osv..

Anonym sa...

"hmm, vad står det egentligen? vänta nu, jag måste titta. hmm. hmm. hmm. vad står det?"

Anonym sa...

Några av tanterna kanske råkade ut för mig, när jag jobbade i spärr för 10 år sedan. Jag brukade nämligen roa mig med att ta deras remsor, springa ut ur kuren och med ett diaboliskt skratt skrika: "Jag har den! Jag har den! Ha ha ha!"
Det kanske satte sina spår.
Förlåt.
:-)
/A

 
Besökare Idag: Totalt antal besökare: